~the shiny star~

Tuesday, May 31, 2011

MARIA18

Khairina pulang kerumahnya.Maria dan Tengku Khairi berjalan ditaman. Mereka nerjalan dengan senyap . Tengku Khairi memegang lengan Maria dan memandang mata Maria"Maria kenapa muka awak pucat semasa adik saya tanya awak ada kembar?"Maria cuba melepaskan tangannya namun tidak berjaya malah Tengku Khairi memeluk Maria dan Tengku Khairi berbisik ditelinga Maria"awak ada kembar...kenapa awak takut nak mengaku?...apa yang awak rahsiakan pasal awak Maria...saya nak tahu semua pasal awak..awak boleh bagitau saya apa sahaja awak nak  bagitahu "Tengku Khairi memegang bahu Maria dan menyentuh pipi Maria dan memberi senyuman yang ikhlas. Mereka sambung berjalan dan mereka masih mendiam diri.Maria berhenti di sebuah bangku dan menghempas punggungnya dan memandang tasik yang sangat tenang dan burung berterbangan. Tengku Khairi  menghempas punggungnya dibangku tersebut.Maria menghela nafasnya"apa yang awak dah siasat tentang saya Tengku Khairi ? " Maria nampak senyuman sinis Tengku Khairi"macam mana awak tahu saya sedang siasat awak " Maria punya giliran pula senyum "awak tak dapat cari apa2 pun pasal sayakan...saya tahu awak sedang siasat saya kerana awak cuba buka profil nama ayah saya jadi apabila awak search nama ayah saya..esokannya ada orang akan call saya dan bagitahu saya yang bos saya cuba cari pasal saya " Maria memandang Tengku Khairi dengan senyuman sinis .Tengku Khairi mengangguk kepalanya dan memandang arah Maria dan menyentuh pipi Maria "siapa awak sebenarnya Maria sabrina bte Tengku Johari " Maria berasa hatinya cair  menolak tangan Tengku Khairi dan memegang tangan Tengku Khairi dan matanya  memandang tasik.
 "sewaktu umur saya 10 tahun kembar saya juga umur 10 tahun...muka  kami sangat serupa..satu sahaja nak bezakan iaitu perangai kami...kembar saya seorang yang cekap,pandai dan mempunyai akal yang tajam  tentang dunia perniagaan...kami selalu belajar...dan kembar saya selalu berjaya dari saya..dapat no.1 dan saya selalu dapat n0.2 macam itulah kehidupan kami ...semua orang sayang kembar saya...sewaktu hari jadi kami...kembar saya dapat kucupan di dahinya dari ayah saya...saya pun nak kucupan di dahi juga tetapi apa yang saya dapat hanyalah jelingan tajam dari ayah saya.." Maria dapat rasa matanya berair dan Tengku Khairi mengenggam tangan Maria dan sambung ceritanya " umur saya 18 tahun ...masa tu kembar saya dapat masuk di universiti di France ...saya pun nak belajar di France..dan awak tahu tak ada 2 buah universiti nak saya..tetapi hanya adik saya dapat pergi..saya kena duduk di KL saya bergaduh dengan ayah saya dan saya tanya kenapa saya tak boleh pergi ker France ...awak tahu apa yang ayah saya cakap...Maria papa tak bagi kamu pergi ke sana sebab kamu kena ganti Marianna..."Maria berhenti sebentar dan memejam matanya "awak kena ganti KEMBAR sebab apa Maria'' Maria menarik nafasnya dan memandang Tengku Khairi dan kembalikan pandangannya ke tasik "saya kena ganti kembar saya untuk menjadi seorang isteri..."Tengku Khairi memandang Maria "awak kena kahwin...ayah awak membazirkan masa awak belajar untuk kahwin dengan lelaki...jadi awak..sekarang...ni.." Tengku Khairi punya jantung mula berdebar-debar...'ya allah adakah wanita yang aku sayang ni sudah menjadi kepunyaan orang lain..ya allah...' Maria memandang Khairi dan membisu..
Maria sudah berkahwin...oooo....apa Tengku Khari sudah jatuh cinta dengan isteri orang ker...nak tahu jawapannya tunggulah CHAPTER 19 

No comments:

Post a Comment